Wednesday, November 7, 2012

Tetapan Automatik 'Volume' Komputer Peribadi Windows Mengikut Masa (BT)

OLEH SANDEEP PADA 25 OKTOBER 2011
sumber:  http://www.troublefixers.com/set-windows-pc-volume-automatically-as-per-time-of-the-day/

Mendengar muzik, menonton filem dan video, bermain permainan dengan suara yang nyaring mungkin beberapa perkara yang menarik untuk dilakukan bagi pencinta komputer, tetapi hanya mempertimbangkan senario di mana anda sedang mendengar muzik pada laptop anda pada jumlah penuh dan kemudian anda lupa untuk memperlahankan ke bawah dan membawa laptop ke pejabat anda. Selepas memulakan komputer riba anda di pejabat, apa yang akan berlaku adalah bahawa sistem anda akan bermula dengan suara yang kuat yang boleh membuat anda berasa malu di hadapan rakan sekerja atau pengurus anda. Jadi, jika anda pernah mempunyai masalah itu dengan jumlah anda Windows PC menjadi terlalu kuat pada masa yang ganjil, kita berada di sini untuk membantu anda keluar. Hari ini, kita akan membincangkan satu utiliti kecil yang boleh membuktikan untuk menjadi benar-benar membantu dalam senario yang disebutkan di atas.

"Volume Concierge" pada asasnya berguna kecil, mudah untuk digunakan, dan bebas tersedia permohonan yang telah dibangunkan khas untuk secara automatik menukar dan melaraskan kelantangan PC anda. Untuk ini, semua yang anda perlu lakukan adalah untuk menentukan peratusan masa dan jumlah yang anda mahu akan dijadualkan mengikut peraturan kawalan kelantangan. Ia adalah sangat mudah untuk digunakan dan anda mungkin melihat bahawa permohonan ini membolehkan anda untuk menetapkan hari dan masa untuk menjalankan peraturan kawalan kelantangan pada selang berjadual mengikut keperluan anda dan mahu.Seiring dengan itu ia juga membolehkan anda untuk menambah jadual berbilang untuk tarikh dan masa yang berbeza supaya sesuai untuk temujanji dan mesyuarat anda, ia boleh dilaras secara automatik. Ia membolehkan anda untuk menghidupkan jadual setiap on / off dan mengedit mereka apabila anda mahu mengikut keperluan dan kehendak. Ia menyediakan cek jadual bercanggah kerana ia memaparkan amaran jika satu jadual datang dalam konflik dengan yang lain.


Ia boleh mudah dipasang dari link yang diberikan di bawah dan sebaik sahaja anda memulakan, anda mungkin melihat bahawa Volume Concierge mempunyai Peraturan Volum Tambah butang Baru di sudut bawah kiri muka. Sebaik sahaja anda menekan butang tersebut, ia akan membolehkan anda untuk menambah jadual baru seperti yang disebutkan di atas. Anda juga boleh melihat bahawa untuk penggunaan kali pertama, ia memerlukan pengaktifan yang pada asasnya bebas dan hanya memerlukan anda untuk menetapkan alamat e-mel anda dan tidak mengambil banyak masa anda.


Selepas mengaktifkan ia, anda hanya boleh mula menambah jadual baru mengikut keutamaan anda dan untuk membuat perubahan kepada jadual yang telah dibina, anda boleh bertukar mengikut jadual dengan mengklik ON / OFF dan kemudian dengan mengedit mereka. Anda boleh melihat drop down menu, dari mana anda boleh memilih untuk menjalankan jadual Setiap Hari, hanya pada Hari Kerja atau hanya pada hujung minggu, semua mengikut keperluan dan kehendak anda. Anda perlu menyesuaikan Bar Volum untuk menukar peratusan jumlah yang ditetapkan pada masa yang ditakrifkan, sebagaimana yang telah disebutkan.

Walaupun anda boleh menetapkan tarikh dan jadual tetapi, ia tidak membolehkan anda untuk memilih masa jadual yang lain daripada selang masa tersenarai 15 minit, yang merupakan salah satu kelemahan utiliti ini.Ia juga tidak membenarkan anda untuk memilih hari, selain daripada tiga pilihan hari tertentu yang telah disediakan, di mana anda mahu untuk menjalankan jadual. Volume Concierge bekerja pada Windows XP, Windows Vista dan Windows 7 .

Muat Volume Concierge
-------------------------------------------------------------------
ciliboh: beringatlah untuk merancang masa anda dengan baik. luangkan masa untuk menyemak perisian yang anda gunakan samada sudah ditutup atau tidak sebelum membawa ia ke mana-mana.

No comments:

Post a Comment