Sunday, November 11, 2012

Lapangkan RAM Menjadikan Windows Tangkas (BT)

OLEH SANDEEP PADA NOVEMBER 3, 2011
sumber: http://www.troublefixers.com/free-up-ram-to-make-windows-run-faster/

Kadang-kadang, anda mungkin telah mengalami bahawa komputer anda melambatkan secara drastik dan anda tidak tahu bagaimana untuk mendapatkan semula kelajuan asal komputer. Walaupun, mungkin terdapat beberapa sebab di sebalik isu ini yang mungkin menyebabkan sistem anda untuk melambatkan.Salah satu sebab utama yang boleh menyebabkan isu ini adalah bahawa beberapa proses atau aplikasi berjalan pada sistem anda mungkin terlalu besar yang mungkin mengambil banyak memori, sekali gus mengakibatkan melambatkan sistem keseluruhan. Pada asasnya, kita tidak boleh mengatakan bahawa ia adalah satu isu kerana, jika anda menjalankan aplikasi terlalu banyak pada Windows yang memori lapar, maka jelas sistem anda akan melambatkan. Tetapi, sudah tentu tiada siapa yang mahu ini dan ia bukan pada semua perkara yang wajar apabila menggunakan PC anda, jadi ia adalah baik untuk mempunyai aplikasi yang boleh mengoptimumkan penggunaan memori anda oleh aplikasi itu mengakibatkan peningkatan kelajuan keseluruhan bagi sistem. Jadi, hari ini kita akan membincangkan satu utiliti seperti yang boleh membantu anda ke tahap yang hebat.

Memory Optimizer Pro adalah pada asasnya kecil, mudah untuk digunakan, berguna dan aplikasi bebas yang ada yang telah direka khas untuk Windows dan ia membolehkan pengguna untuk mengoptimumkan penggunaan memori oleh aplikasi berjalan supaya memori yang boleh mendapat kembali dan dengan itu kelajuan sistem boleh diperbaiki. Ia boleh dimuat turun dengan mudah dari pautan yang diberikan di bawah.Selepas melancarkan ia dalam komputer anda, anda mungkin melihat bahawa tidak ada apa-apa konfigurasi yang diperlukan untuk app dan sekali anda menekan butang mengoptimumkan, app akan memulakan tugas memantau dan menganalisis semua tugas yang berjalan dalam sistem anda bersama-sama dengan penggunaan memori semua proses berjalan.



Apabila ia dilakukan dengan semua proses, maka anda mungkin melihat bahawa ia akan memaparkan semua maklumat seperti memori yang digunakan, ingatan cache dan ingatan percuma di mana anda boleh melihat penggunaan memori dan ruang bebas kiri. Ia akan terus membenarkan anda untuk mendapatkan kembali ingatan berdasarkan aplikasi berjalan di latar belakang. Ia juga memahami penggunaan memori komputer anda dan memastikan ia di bawah kawalan kerana ia akan graf memori komputer anda menunjukkan anda apa yang menggunakan dan memberi anda cara mudah untuk mengoptimumkan penggunaan.



Walaupun, ia adalah utiliti halus dalam dirinya sendiri tetapi anda mungkin melihat bahawa apl mengambil sedikit masa untuk pengoptimuman, dan oleh itu anda perlu menunggu sekali proses pengoptimuman bermula. Ia telah diperhatikan bahawa sesetengah aplikasi mungkin mendapat hang apabila pengoptimuman adalah dalam proses, tetapi apabila ia selesai, aplikasi akan kembali ke mod biasa yang baik selagi mereka kembali kembali. Jadi, anda boleh cuba dan lihat bahawa penggunaan memori benar-benar boleh dibawa turun oleh aplikasi ini.

Muat Turun Memory Optimizer Pro

-----------------------------------------------------------------------------------
ciliboh: ini hanyalah cadangan perisian yang lebih ringkas. terdapat yang lebih hebat tetapi terlalu rumit dan kadang-kadang perlu bayar.

No comments:

Post a Comment