Monday, November 12, 2012

Gantikan Windows Explorer Dengan Direktori Opus Untuk Lakukan Semua Operasi Folder dan Fail

OLEH SHOUMESH PADA NOVEMBER 8, 2011
sumber:  http://www.troublefixers.com/replace-directory-opus-with-windows-explorer-to-perform-all-folder-and-file-operations/

Kadang-kadang semasa bekerja pada Windows, kita berasa kecewa oleh batasan Windows Explorer kerana ia tidak dapat melaksanakan apa-apa fungsi banyak yang benar-benar penting. Hari ini saya telah mendapat satu perisian yang dinamakan Opus Direktori yang akan membolehkan anda untuk menggantikan Windows Explorer anda dengan windows explorer baru dipanggil Direktori Opus.
Permohonan tersebut mempunyai ciri-ciri seperti paparan fail dalam bentuk struktur direktori pokok.Permohonan akan menyediakan anda dengan tab folder supaya anda akan dapat untuk membuka folder berganda dan beralih cepat antara mereka. Permohonan juga akan dapat melakukan FTP, Zip, RAR, 7Zipand format lain banyak.

Permohonan tersebut mempunyai tetingkap pratonton imej dan dokumen. Permohonan ini juga boleh digunakan untuk menamakan semula fail kelompok. Segerakkan dan salinan alat pencari fail sudah dibina dalam alat. Ciri-ciri seperti carian dan jumplists Berindeks disokong. Anda juga boleh mewarnakan kod fail anda dan memberikan mereka penilaian bintang. Permohonan boleh digunakan untuk mengubah suai antara muka pengguna seperti hotkeys keyboard dan toolbar.



Ini adalah skrin pertama yang akan membuka apabila anda akan menjalankan perisian untuk kali pertama selepas memuat turun dan memasang ia. Tekan butang seterusnya.



Tingkap memberikan anda pilihan untuk Pelancaran Direktori Opus pada permulaan. Anda akan perlu untuk memilih pilihan yang anda inginkan.



Anda akan mendapat pilihan untuk menggantikan explorer tingkap dengan Directory Opus sebagai pengendali lalai untuk folder. Anda akan perlu untuk memilih pilihan yang anda inginkan.



Anda boleh membuat Direktori karya pengendali lalai untuk FTP atau menyimpan pengendali semasa iaitu Chrome. Anda akan perlu untuk memilih pilihan yang anda inginkan.



Anda akan mendapat pilihan untuk menetapkan Opus Direktori pengendali lalai untuk Fail ZIP atau anda boleh menyimpan fail-fail dengan handler.You semasa akan perlu untuk memilih pilihan yang anda inginkan.



Anda boleh memilih Opus Direktori untuk menggandakan klik pada gambar dan fail bunyi atau anda boleh menyimpan pengendali lalai untuk mereka. Anda akan perlu untuk memilih pilihan yang anda inginkan.



Selepas memilih semua pilihan yang dikehendaki, anda akan mendapat ini tingkap yang explorer Direktori Opus. Permohonan tersebut mempunyai Empat pilihan toolbar iaitu File, Edit, Alat dan Tetapan. Di samping mereka mempunyai permohonan View Pilihan, Pilihan Folder dan pilihan Lister di sebelah kanan alat yang mempunyai sebuah bar ikon. Alat-alat yang mengandungi pandangan memandu pelbagai yang mengandungi folder tersembunyi serta dinyahsembunyikan. Permohonan juga mempunyai pilihan carian di sebelah kanan atas tetingkap.

Download Directory Opus.

---------------------------------------------------------------------
ciliboh: sesuai untuk yang suka menguruskan fail-fail dan folder.

No comments:

Post a Comment