Sunday, November 11, 2012

Tambah Kata Laluan Pada Skrin Windows Menggunakan WinLockr

OLEH SHOUMESH PADA NOVEMBER 7, 2011

Kadang-kadang apabila kita perlu pergi ke tempat kita mengunci skrin komputer kita bukannya mematikan komputer. Mengunci komputer hanya akan mempunyai tahap tunggal keselamatan dengan komputer iaitu kata laluan tingkap anda jika sesiapa tahu kata laluan tingkap anda boleh login ke komputer anda. Dalam kes mereka tidak tahu kata laluan anda mereka sekali lagi boleh cuba pelbagai kaedah untuk memecahkan kata laluan untuk mendapatkan ke komputer anda. Hari ini saya perlu pergi permohonan untuk komputer anda atau komputer riba yang akan membantu anda untuk memperkenalkan tahap keselamatan tambahan untuk komputer atau komputer riba anda apabila anda membuat keputusan untuk mengunci dan pergi ke suatu tempat.

Permohonan di samping untuk menyediakan kunci kata laluan mempunyai beberapa ciri-ciri lain juga boleh didapati di dalamnya seperti kunci USB dan membuka ciri-ciri yang akan membolehkan anda untuk mengunci dan membuka komputer apabila anda akan palam dalam pemacu USB selainnya komputer atau komputer riba tidak akan dikunci. Permohonan ini juga mempunyai ciri untuk melumpuhkan keyboard anda supaya anda tidak akan dapat mengakses keyboard atau tetikus walaupun untuk memasukkan kata laluan anda supaya walaupun jika seseorang cuba untuk meletakkan kata laluan tidak akan dapat melakukan ia sebagai keyboard tidak akan diaktifkan. Keyboard hanya boleh menekan satu set tertentu kunci yang akan membuka papan kekunci dan kemudian anda akan dapat untuk memasukkan kata laluan tingkap dan kemudian kata laluan untuk Winlockr. Permohonan itu pasti akan meningkatkan keselamatan sistem anda.


Ini adalah tetingkap pertama yang akan terpapar apabila anda akan menjalankan perisian untuk kali pertama selepas memuat turun dan memasang ia. Perisian tidak memerlukan pemasangan dan akan berjalan secara langsung dari fail exe yang anda akan mendapat apabila anda akan memuat turun perisian dari pautan yang diberikan di akhir artikel ini. Skrin pertama akan meminta anda untuk memasukkan kata laluan yang anda mahu menyimpan untuk permohonan ini. Apabila anda akan tekan butang OK skrin lain akan membuka yang akan mengatakan Masukkan semula kata laluan maka anda perlu Re masukkan kata laluan yang anda masukkan dalam tetingkap yang pertama untuk mengesahkan ia. Jika kata laluan akan sama ia akan ditetapkan. Dalam kes kata laluan adalah berbeza, anda akan mempunyai untuk memasukkan kata laluan sekali lagi.


Kemudian selepas kata laluan ditetapkan anda akan mendapat skrin ini yang akan memberi anda pilihan untuk menetapkan jenis Unlock yang boleh sama ada Unlock USB atau Unlock Password.

Muat Turun WinLockr.

-----------------------------------------------------------------------------
ciliboh: jika anda seorang yang perahsia, adalah amat sesuai perisian ini. akan tetapi perlu diketahui bahawa hanya Allah sahaja yang sebaik-baik pelindung. maka selalulah bertawakkal pada-Nya supaya maklumat sulit kita sentiasa terjaga.

No comments:

Post a Comment