Thursday, November 15, 2012

Dapatkan atau pulihkan Kembali Fail Dan Folder Yang Terbuang

OLEH SANDEEP PADA NOVEMBER 10, 2011
sumber: http://www.troublefixers.com/data-recovery-free-software-for-windows/

Pengikut tetap laman web kami mungkin tahu bahawa sebelum ini kita telah membincangkan tentang pelbagai utiliti yang membantu anda dalam memulihkan fail yang dipadam dari PC atau laptop anda. Seperti yang kita semua tahu, bahawa apabila kita memadam fail dari memori peranti storan seperti cakera keras sistem, apa sebenarnya yang berlaku adalah bahawa hanya merujuk kepada fail data dalam Jadual Peruntukan Fail ditandakan sebagai dipadamkan dan ia kelihatan seolah-olah mereka telah dipadam sepenuhnya dari cakera. Tetapi hakikatnya ialah bahawa sehingga dan melainkan jika lebih banyak data ditulis ke atasnya, kandungan tidak di semua dipadam dari cakera dan ia kekal kerana ia adalah. Data ini walaupun kemudian, boleh mudah pulih dengan membuat ia kelihatan untuk sistem fail lagi dengan penggunaan perisian. Untuk ini, hari ini kita akan membincangkan utiliti yang akan membantu anda dalam recollecting data dari fail dipadam.
Pandora Recovery adalah utiliti kecil, berguna, mudah untuk digunakan dan bebas tersedia yang membolehkan anda untuk mencari dan memulihkan semua jenis fail anda dipadam yang anda berfikir dan ia muncul sebagai mereka telah benar-benar dipadam dari peranti storan ingatan. Menggunakan utiliti ini boleh memastikan anda mengenai pemulihan jika ia telah tidak terlebih ditulis oleh beberapa kandungan data atau lain-lain. Utiliti ini menyediakan anda dengan mudah untuk mengikuti wizard, yang steers anda melalui proses pemulihan lengkap fail-fail ini. Jika kita melihat ke dalam kerja dalaman utiliti maka kita boleh melihat bahawa permohonan mengimbas pemacu memori lengkap sistem dan membina indeks semua fail yang sedia ada dan dipadam. Jadi, fail-fail ini boleh diperolehi semula di lokasi yang ditetapkan, mengikut keperluan dan kehendak.

Sekarang, mari kita bercakap tentang bagaimana anda boleh mendapatkan kembali fail-fail ini. Pertama sekali, anda perlu memuat turun borang utiliti pautan yang diberikan di bawah dan selepas memasang ia, anda boleh menggunakan carian untuk mencari fail yang dipadam jika anda masih ingat nama fail penuh atau separa, saiz fail, tarikh penciptaan fail atau tarikh terakhir diakses. Mana-mana bidang yang disebutkan di atas akan mencari fail untuk anda. Salah satu ciri-ciri yang lain, membolehkan anda untuk melihat pratonton imej dan teks fail sebelum melaksanakan pemulihan.

Jadi, selepas memulakan permohonan anda mungkin melihat bahawa pertama sekali, ia meminta anda untuk memeriksa Recycle Bin untuk memastikan bahawa fail dipadam benar-benar dikeluarkan dan tidak berada di sana walaupun dalam Recycle Bin. Jadi, jika anda tidak dapat mencari fail dalam Recycle Bin, maka anda perlu pilih Tidak, saya tidak mencari fail-fail saya dan klik Next.



Selepas ini, ia akan membawa anda ke langkah seterusnya, di mana ia memberikan anda senarai lengkap semua memori memandu disambungkan ke komputer anda, supaya ia boleh mengiktiraf lokasi di mana mencari yang perlu dilakukan. Sebaik sahaja anda memilih pemacu di mana anda mahu untuk mengimbas atau mencari data yang dipadam, anda perlu klik Next.



Selepas ini ia akan meminta anda untuk memilih kaedah pemulihan dari dan kemudian untuk Cari berdasarkan mana-mana bidang yang telah disebutkan. Salah satu pilihan lain, yang anda mungkin melihat adalah Deep Scan yang membolehkan anda untuk mengimbas permukaan memandu untuk fail jenis tertentu. Anda perlu memilih kaedah pilihan anda dan klik Next.



Selepas pengimbasan, ia akan memaparkan semua fail yang terdapat dalam peranti memori anda. Anda perlu hanya klik kanan pada nama fail dan pilih pulihkan ke untuk pulih bahawa fail tertentu.

Jadi keseluruhan kita boleh mengatakan bahawa Pandora Recovery adalah alat yang mudah dan berguna yang menawarkan pratonton imej dan fail teks sebelum memulakan proses pemulihan, yang menjadikan ia utiliti unik di kalangan lain-lain jenis. Jadi, hanya mencubanya dengan memuat turun dari link yang diberikan di bawah.

Muat Turun Pandora Recovery 
-----------------------------------------------------------------------------
ciliboh: untuk fail yg dah terdelete sebelum ini, memang tak dapat ditolong cari semula. tapi untuk mengelakkan terjadi pada masa akan datang, gunakanlah perisian ini. jangan sampai pisang berbuah dua kali...

No comments:

Post a Comment