Wednesday, November 14, 2012

Taskbar Kalkulator Ringkas Untuk Windows

OLEH SHOUMESH PADA 9 NOVEMBER 2011
sumber: http://www.troublefixers.com/quick-taskbar-calculator-for-windows/

Kadang-kadang sesetengah pengguna mahu sejarah pengiraan untuk disimpan bagi kegunaan beberapa lagi tetapi kalkulator bahawa kita akan mendapat dalam tingkap tidak dapat berbuat demikian. Kalkulator tingkap boleh melakukan semua jenis pengiraan tetapi ia tidak akan dapat menyimpan sejarah pengiraan di dalamnya. Hari ini saya telah mendapat permohonan bernama CalcuTray yang akan membantu anda untuk melakukan semua pengiraan yang anda mahu dan juga menyimpan sejarah semua pengiraan yang anda telah dilakukan ke atasnya.
Tidak seperti kalkulator Windows permohonan ini akan dapat hanya melakukan pengiraan asas.Permohonan akan membolehkan anda untuk melakukan operasi asas seperti Tambah, Tolak, Darab dan Bahagi. Di samping pengiraan asas permohonan itu juga akan membolehkan anda untuk menyelesaikan akar persegi dan menukar pecahan kepada perpuluhan. Permohonan tersebut juga akan membolehkan anda untuk menggunakan Pi berterusan dalam pengiraan anda. Permohonan ini adalah untuk pengguna yang menggunakan kerap mereka untuk mereka kalkulator boleh diakses terus dari dulang sistem. Permohonan itu direka dalam apa-apa cara yang anda boleh menaip pengiraan keseluruhan sekali gus dan kemudian ia akan mendapat dikira yang tidak boleh dilakukan dalam kes kalkulator tingkap.


Ini adalah menu yang anda akan mendapat apabila anda betul akan klik pada perisian yang dimuat turun dan dipasang dalam dulang sistem. Pilihan dalam menu adalah Sejarah, Pilihan, Tentang dan Keluar.


Apabila anda akan melakukan klik kiri pada perisian ia akan membuka kotak teks kecil di atas taskbar komputer dengan tanda '=' kepada hak kotak. Anda boleh menaip sebarang pengiraan di dalam kotak yang anda mahu dan kemudian tekan '=' butang untuk mendapatkan hasilnya. Permohonan tersebut mempunyai satu kelebihan yang anda boleh menaip pengiraan keseluruhan pada sekali dalam kotak teks dan kemudian mendapatkan hasilnya selepas semua pengiraan dilakukan tidak seperti kalkulator Windows di mana pengiraan dilakukan sebelah menyebelah untuk setiap pengendali.


Ini adalah tetingkap yang akan terpapar apabila anda akan klik pada pilihan Sejarah dalam menu yang akan terpapar apabila anda betul akan klik pada ikon dalam dulang sistem aplikasi. Tetingkap mempunyai tiga butang Salin, jelas dan Tutup. Butang Salin akan menyalin sejarah semua pengiraan ke clipboard manakala pilihan yang jelas akan mengosongkan sejarah keseluruhan alat. Butang Tutup akan menutup tetingkap.


Tetingkap pilihan mempunyai pilihan seperti hasil Copy to Clipboard, Window Jawatan dikunci dan Kulit.

Muat CalcuTray.

-----------------------------------------------------------------------------
ciliboh: menilai dan membuat keputusan adalah pemikiran tahap yang tinggi. ia tak selalu mudah seperti kalkulator; masukkan nombor dan dapat jawapan. tetapi tidak trlalu payah untuk dikira. bergantung pada kita untuk menilai bagaimana; apa prinsip kita dan apa peraturannya.....

No comments:

Post a Comment