Sunday, November 4, 2012

Gunakan USB Pen Drive Sebagai Kekunci dan Buka Windows PC (BT)

OLEH SHOUMESH PADA 26 OKTOBER 2011 

Hari ini saya mempunyai permohonan yang dinamakan  Password Booster Screen Lock yang akan mengunci skrin komputer anda menggunakan USB Flash Drive. Aplikasi ini memberikan anda pengalaman yang sama seperti yang diberikan oleh Windows pada papan kekunci anda. Permohonan akan memberi anda pilihan untuk mendaftar pemacu USB dengan permohonan itu. Selepas anda mendaftar Drive USB anda boleh mengunci skrin komputer hanya dengan unplugging Drive USB.

Permohonan akan membolehkan anda untuk mendaftar atau deregister pelbagai pemacu USB supaya beberapa pengguna boleh menggunakan komputer yang sama menggunakan perisian yang sama. Program ini boleh digunakan terhadap orang ramai serta berkongsi komputer. Sebaik sahaja anda mendaftar Drive USB anda ke komputer anda atau komputer riba anda boleh berhenti bimbang tentang hakikat bahawa sesiapa sahaja boleh mengganggu dalam sistem anda di belakang anda walaupun apabila anda akan meninggalkan komputer anda tanpa dijaga untuk beberapa ketika.

Ini adalah skrin pertama yang akan membuka apabila anda akan menjalankan perisian untuk kali pertama selepas memuat turun dan memasang perisian. Pelbagai butang yang terdapat di dalam permohonan ini adalah Lumpuhkan, Aktifkan, Persediaan, Ok dan Keluar. Butang Persediaan digunakan untuk mendaftar dan deregister Drive USB. Anda juga boleh enable dan disable permohonan dengan mengklik kanan pada ikon dulang sistem ikon akan berubah warna setiap warna jika warnanya adalah hijau ia bermakna dibolehkan dan jika merah, ia bermakna kurang upaya. Negeri lalai perisian adalah negeri yang dibolehkan.

Dalam usaha untuk mendapatkan bermula dengan perisian anda hendaklah terlebih dahulu mendaftarkan pemacu denyar dengan mengklik Persediaan dan kemudian pilih pilihan butang radio yang mengatakan Mendaftar Drive Flash untuk membuat ia mengunci dan membuka peranti. Apabila langkah ini adalah lebih anda perlu memasukkan Drive USB di PC anda, dalam kes ia telah dimasukkan ke dalam PC anda mengeluarkan dan kemudian memasukkan semula ia dan ia akan mendapat secara automatik didaftarkan.Anda juga boleh NYAHDAFTAR flash drive dengan cara yang sama dengan memilih membuka gulungan pilihan Flash Drive dengan butang radio dan kemudian sekali lagi mengikuti langkah-langkah yang sama untuk pemacu denyar. Sekarang selepas persediaan dilakukan apabila anda akan membuang dia memandu dan memasukkan semula skrin komputer anda secara automatik akan mendapat dikunci. Dalam usaha untuk membuka kunci skrin komputer anda, anda akan perlu memasukkan semula pemacu denyar
atau masukkan kata laluan tingkap.

Muat Password Booster Screen Lock

-----------------------------------------------------------------------
ciliboh: kunci tak semestinya selamat. tetapi ia adalah usaha untuk selamat. Hanya Allah sahaja dapat menentukan keselamatan sesuatu. kita hanya boleh berusaha.

No comments:

Post a Comment