Saturday, November 10, 2012

Jejak Dan Buang Fail Yang Menjadikan Windows Anda Perlahan (BT)

OLEH SHOUMESH PADA NOVEMBER 3, 2011
sumber:  http://www.troublefixers.com/delete-files-traces-which-makes-windows-slow-for-you/

Apabila anda bekerja pada komputer atau laptop anda dalam tempoh masa yang panjang ia beransur-ansur mendapat lambat kerana semua fail-fail sementara dan sampah yang mendapat dijana dalam proses pelbagai dan mendapatkan disimpan di dalam sistem. Fail-fail ini tidak membahayakan sistem anda dalam apa jua cara tetapi mereka melambatkan sistem anda secara beransur-ansur dalam tempoh masa. Hari ini saya telah mendapat suatu permohonan untuk anda yang bernama JetClean yang akan membantu anda untuk memastikan komputer anda atau komputer riba sebaik baru.



Permohonan akan membantu anda untuk menghapuskan fail sampah dari sistem dan juga melindungi privasi anda. Permohonan akan secara automatik sandaran semua perubahan yang anda akan berbuat demikian bahawa anda mampu untuk membatalkan semua perubahan yang anda lakukan. anda juga boleh meletakkan jadual dalam permohonan ini supaya ia secara automatik akan membersihkan semua fail yang anda mahu. Ini adalah permohonan sahaja yang akan membolehkan anda untuk membersihkan RAM, uninstall aplikasi, defragment Pendaftaran dan juga bertindak sebagai penggalak internet. Permohonan itu akan meningkatkan keselamatan kerana ia akan membersihkan cookies, sejarah internet dan kata laluan auto-fill.



Ini adalah skrin pertama yang akan membuka apabila anda akan menjalankan perisian untuk kali pertama selepas memasang ia. Alat ini mempunyai tiga tab iaitu 1-Klik, Alat dan Tetapan. 1-Klik tab mempunyai banyak pilihan seperti Registry Bersih, Windows Bersih, Bersih Apps, Pintasan Bersih, Bersih Ram. Dalam pilihan pertama iaitu Pendaftaran Bersihkan perisian akan menunjukkan kepada anda semua entri pendaftaran yang tidak lagi mendapat digunakan dan anda boleh membersihkan mereka. Windows pilihan Bersih akan membolehkan anda untuk membersihkan semua fail-fail sementara di tingkap. Apps pilihan bersih akan membolehkan anda memadam apa-apa permohonan yang anda mahu. Pilihan Pintasan Bersih akan memberi anda pilihan untuk memadam jalan pintas yang tidak diingini yang anda mahu. RAM pilihan Bersih akan membantu anda untuk membebaskan memori RAM.



Tab Tools mempunyai pilihan seperti Sistem Maklumat, Uninstaller, Pengoptimuman Startup, Registry Defrag, Internet Booster dan Portable. Sistem Maklumat akan memberikan anda semua maklumat mengenai konfigurasi sistem. Pilihan Uninstaller akan memberi anda pilihan untuk uninstall pelbagai aplikasi yang dipasang.



Tab Tetapan mempunyai pilihan seperti Setting Umum, Perkhidmatan Automatik, Interface, Penyelamat, Abaikan Senarai dan Log. Pilihan Menetapkan Am akan memberikan anda tetapan umum alat. Pilihan Bersih automatik akan membolehkan anda untuk mengkonfigurasi permohonan itu bahawa pembersihan automatik daripada beberapa perkara yang akan berlaku pada acara tertentu yang boleh dipilih oleh anda.

Muat Turun JetClean.

No comments:

Post a Comment