Sunday, November 18, 2012

Melumpuhkan atau Aktifkan Kemaskini Microsoft Office Dan Produk Dalam Windows Update

OLEH ROHIT KHURANA PADA 16 JUN 2012
sumber: http://www.troublefixers.com/disable-or-enable-microsoft-office-and-product-updates-in-windows-update/

Windows Update adalah satu ciri penting dalam Microsoft sistem operasi Windows dan terus berjalan dengan selamat dan lancar dengan maklumat terkini rolling minggu hampir setiap. Dengan kemaskini Windows bagaimanapun, terdapat boleh beberapa masalah bagi sesetengah pengguna Windows seperti sesetengah pengguna mungkin akan perjalanan dan menggunakan data yang luas sambungan terhad di mana mereka tidak mahu untuk memuat turun dan memasang Updates Windows. Kami telah berkongsi satu penyelesaian kepada masalah ini di sini - Hentikan Windows Update Dari automatik Memuat turun Updates. Satu lagi perkara yang saya perasan saya Windows 7 komputer riba adalah bahawa ia biasanya menawarkan saya untuk memuat turun kemas kini untuk Microsoft Office perisian bersama-sama dengan Kemas Kini Windows pada halaman Windows Update. Ini adalah ciri yang mudah, tetapi sekali lagi jika saya pada pelan data terhad dan saya tidak mahu update MS Office atau lain-lain kemaskini produk Microsoft untuk sebab-sebab tertentu, saya tidak mungkin mahu untuk memuat turun kemas kini perisian Office.Dalam artikel ini, saya akan membincangkan mengenai beberapa kaedah yang anda boleh memilih untuk tidak memasang jenis tertentu update dalam Windows.



Salah satu cara paling mudah untuk mengelakkan memuat turun Microsoft Office dan kemas kini perisian yang lain adalah untuk manual Un-memeriksa kotak apabila kemaskini disenaraikan untuk muat turun. Ini adalah cara terpantas untuk mengelakkan memuat turun kemas kini yang tidak diingini.



Lumpuhkan Microsoft Office Dan Lain-lain Microsoft Updates Dalam Windows Updates

Walau bagaimanapun jika anda membuat keputusan untuk tidak mengemaskini MS Office dan produk lain yang menggunakan Windows update pada semua atas apa jua sebab, ada cara mudah untuk berhenti Windows Update dari walaupun memeriksa dan menyenaraikan apa-apa kemas kini lain daripada Windows OS update. Melakukan perkara yang sama hanya ikuti langkah di bawah:

Langkah 1: buka  Control Panel > Windows Update > Change settings



Langkah 2: Pada tetingkap Tetapan, nyahtanda pilihan yang mengatakan " Give me updates for Microsoft Products and check optional Microsoft software when I update Windows "

Menyahsemak kotak ini akan memberi anda amaran pada yang sama, tekan OK untuk teruskan. Lagi tekan OK pada bahagian bawah halaman tetapan. Sekarang apabila anda akan memeriksa untuk kemas kini sekali lagi tidak akan ada update untuk MS office . Ini juga akan mengelakkan sebarang kemaskini untuk perisian MS lain seperti Silverlight, Internet Explorer dan lain-lain yang oleh Microsoft.






Dayakan Microsoft Office Dan Produk Kemas Kini Microsoft Dalam Windows Updates

Tetapan di atas balik, jadi pada masa akan datang jika anda mahu untuk kembali ke tetapan yang lebih tua dan mahu menggunakan kemas kini untuk Microsoft Office dan perisian lain, anda akan perlu untuk memasang kecil add-in dari laman web Microsoft yang akan mengaktifkan semula kemas kini. Bagi yang sama, ikuti langkah-langkah mudah:

Langkah 1: Muat turun dan Pasang kecil add-in perkhidmatan dari laman web rasmi Microsoft Update sini .Periksa kotak untuk bersetuju kepada terma-terma penggunaan dan klik Seterusnya.



Langkah 2: Pilih tetapan yang disyorkan untuk kemas kini automatik dan tetapan lain untuk pilihan anda sendiri dan tekan butang Install. Ini akan memuat turun dan memasang add-in yang akan membolehkan Produk kemas kini Microsoft dalam Windows Updates kecil. Akan ada UAC kelulusan keselamatan amaran digesa untuk sama, membenarkan yang sama untuk meneruskan.



Harapan anda mencari tutorial ini berguna. Daftar keluar beberapa lagi Windows Tutorial oleh TroubleFixers .

No comments:

Post a Comment