Friday, December 28, 2012

Video Tidak Boleh Dimainkan Dalam Windows Media Player

Video Tertentu Tidak Berfungsi Dalam Windows Media Player
oleh ROHIT KHURANA pada JANUARI 26, 2012
sumber: http://www.troublefixers.com/certain-videos-are-not-playing-in-windows-media-player/

Windows Media Player telah berkembang banyak dengan versi baru Windows seperti Windows 8 danWindows 7 , tetapi masih ia tidak menyokong beberapa format video. Oleh kerana terdapat sejumlah besar format Video dan mereka tidak semua disokong, terdapat pek codec didapati salah seorang daripada mereka menjadi K Lite Mega Codec Pack. Tetapi masalah timbul apabila satu atau lebih daripada codec ini lapuk atau rosak. Salah satu cara jalan keluar adalah untuk menggunakan freeware program seperti VLC Player yang boleh memainkan semua, tetapi tidak semua seperti antara muka dan ia tidak menyediakan semua ciri-ciri dan estetika Windows Media Player. Untuk situasi seperti itu, terdapat alat yang dipanggil itu Codec Tweak Tool yang membetulkan kebanyakan kod lapuk atau rosak dalam Windows.


alat Codec Tweak seperti alat kecil semua pemain untuk menetapkan kod yang paling biasa masalah dalam Windows dengan keupayaan Audio dan Video pembaikan codec. Alat ini membantu untuk menetapkan, membaiki dan mengubah suai jenis masalah berikut:
  • Membetulkan sangkut dan Rosak Kod VFW / ACM
  • Membetulkan sangkut dan penapis DirectShow


Anda juga boleh pergi terlebih dahulu penapis DirectShow 32-Bit dan menukar tetapan, tetapi kami mencadangkan anda bahawa jika ia tidak pecah, jangan cuba untuk menyelesaikannya!


Anda boleh menukar Konfigurasi Speaker  sebagai satu sistem audio anda dilampirkan ke PC Windows untuk kesan bunyi yang optimum dan output dari Video dan audio.


Terdapat banyak pilihan yang terperinci untuk mengubah suai VFW dan ACM Codec tetapan juga, anda boleh menggunakan tetapan ini untuk menyelesaikan masalah main semula video pada PC Windows anda.


Muat Turun Codec Tweak Tool

Kami berharap anda mencari alat ini berguna untuk membaik pulih codec rosak pada PC Windows anda. Untuk tutorial yang lebih berguna, boleh ke -

Tutorial Windows Bersama TroubleFixers

--------------------------------------------------------------------------------
ciliboh: kenapa perlukan banyak sedangkan boleh guna satu sahaja? SELAMAT MENCUBA!

No comments:

Post a Comment