Tuesday, December 25, 2012

Pengaktifan Windows dan Microsoft Office Selepas Format

Bagaimana Untuk Elakkan Pengaktifan Windows Dan Microsoft Office Semasa Memasang Semula Pada PC Yang Sama
oleh SHOUMESH pada OKTOBER 4, 2011
sumebr: http://www.troublefixers.com/backup-activation-data-of-windows-and-microsoft-office/

Banyak kali anda perlu uninstall dan pasang semula Windows atau perisian yang disebabkan oleh fail rosak atau disebabkan oleh  serangan virus atau kemalangan sistem. Apabila anda memasang semula Windows  atau Microsoft Office, anda perlu mengaktifkan lesen anda dalam talian untuk setiap seorang daripada mereka walaupun anda memasang pada PC yang sama. Tetapi untuk semua perisian terdapat had tertentu yang anda boleh mengaktifkan lesen yang sama pada PC yang sama di mana perisian akan dikunci dan anda perlu mendapatkan kuncinya dari penjual yang dalam kes ini adalah Microsoft. Tetapi sekarang saya telah mendapat permohonan yang dinamakan Advanced tokens Manager, yang adalah alat freeware . Perisian ini akan membantu anda untuk mengekalkan sandaran pengaktifan Windows anda dan Microsoft Office 2010.
Menggunakan sandaran, anda boleh mengembalikan ia apabila anda memasang semula sistem anda. Anda perlu menjalankan alat ini dari folder baru. Perisian boleh bekerja untuk Microsoft Windows dan Microsoft Office 2010 dan akan membuat sandaran semua fail lesen. Perisian ini adalah bebas dari virus dan ia tidak memerlukan apa-apa program luar kecuali .NET Framework. Alat ini mempunyai antara muka yang dinamik. ia sangat ringan dan pantas dan memerlukan kurang daripada 30 saat untuk memulihkan pengaktifan anda. Perisian sudah dikodkan dengan semua ciri-ciri keselamatan yang perlu.


Ini adalah tetingkap pertama yang akan terpapar apabila anda menjalankan perisian untuk kali pertama selepas memuat turun ia. Perisian tidak memerlukan pemasangan kerana ia akan berjalan secara langsung dari fail exe. Alat ini mempunyai dua tab utama satu adalah untuk Pengaktifan Windows dan lain-lain untuk Pengaktifan Microsoft Office. Kedua-dua tab mempunyai Backup dan butang Tukar Kunci Produk. Anda boleh menggunakan butang Backup untuk mengambil sandaran pengaktifan Windows.


Tab ini adalah untuk menyediakan anda sandaran untuk pengaktifan Microsoft Office menggunakan butang Backup. Aplikasi itu serasi dengan pelbagai perisian seperti Office 2010, Windows 7 , Windows Vista, Windows Server 2011 dan Windows 2008 R2. Sandaran perisian yang diperlukan akan dibuat dalam folder yang sama di mana anda telah disimpan perisian. Folder sandaran akan mengandungi fail Tokens.dat yang akan menyimpan semua fail pengaktifan Windows. Fail sandaran akan berjalan pada mesin yang sama tidak pada setiap mesin anda memasang perisian anda. Jadi jika anda perlu memasang perisian anda di mana-mana mesin lain, anda akan perlu untuk mengaktifkan ia pada mesin itu. Dalam kes anda menukar perkakasan pada sistem anda maka anda perlu mengambil sandaran lagi apabila anda menukar perkakasan fail pengaktifan akan berubah.


--------------------------------------------------------------------------------------------
ciliboh: bagi pengguna Windows dan Microsoft Office tidak berdaftar, perisian ini masih boleh berfungsi untuk anda. disarankan anda menggunakan perisian yang sah..... selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment