Friday, December 14, 2012

Papar atau Padam Poin Windows 7 System Restore

oleh SHOUMESH pada JANUARI 9, 2012
sumber: http://www.troublefixers.com/view-or-delete-windows-7-system-restore-points/

Hari ini saya telah mendapat alat untuk anda dinamakan System Restore Explorer yang akan membantu anda untuk melihat, melayari dan memadam titik restore yang telah dibuat dalam sistem anda. Program ini memotong titik memulihkan yang tidak diingini boleh membantu anda membersihkan cakera keras untuk ruang tertentu. Seperti yang anda tahu bahawa sistem memulihkan (restore) adalah cara untuk kembalikan sistem anda, pendaftaran (registry) dan permohonan untuk keadaan tertentu yang boleh ditetapkan oleh anda atau sistem. Titik system restore boleh diwujudkan dan mengembalikan dengan cara yang sangat mudah menggunakan ciri sistem memulihkan  yang terdapat di tingkap. system restore adalah ciri yang sangat baik tetapi ia tidak akan membenarkan anda untuk mengubah suai titik memulihkan, ia akan mengembalikan sistem anda kepada keadaan yang tepat sama di mana ia telah disimpan. Ini bermakna bahawa walaupun perkara-perkara yang anda tidak mahu akan dipulihkan.
Permohonan ini akan membolehkan anda untuk melayari semua titik pemulihan yang telah anda buat pada sistem anda. Permohonan akan membolehkan anda untuk melancarkan setiap titik memulihkan ke folder. Ini ciri pemasangan titik mengembalikan ke folder akan memberikan anda akses kepada semua fail supaya anda boleh mengubah mengikut keperluan anda. Anda boleh mengubah suai memulihkan dengan cara anda supaya hanya perkara yang anda mahu akan disimpan dan yang anda tidak mahu untuk dipulihkan akan ditinggalkan begitu sahaja. Permohonan ini telah diuji sesuai pada Windows Vista dan Windows 7.



Ini adalah tetingkap pertama yang akan terpapar apabila anda akan menjalankan perisian untuk kali pertama selepas memuat turun dan memasang ia. Tetingkap akan menunjukkan kepada anda semua titik restore yang terdapat supaya sistem boleh dipulihkan.



Setelah anda memilih titik pemulihan yang anda mahu memulihkan, anda perlu klik kanan pada titik pemulihan dan pop up menu terbuka dengan tiga pilihan Mount, Unmount and Delete. Anda perlu Pilih pilihan Mount.



Tetingkap di atas akan terpapar apabila anda pilih Mount. Pilihan Mount akan membuka fail titik Restore dalam Windows explorer supaya anda boleh dengan mudah boleh menyemak imbas dan menambah dan membuang fail dari supaya titik memulihkan akan dapat diubahsuai dengan betul.

--------------------------------------------------------------------------------
ciliboh: untuk sistem komputer saya, saya langsung tak buat system restore. system restore agak leceh sebab akan menyebabkan komputer tersangkut pada jangka masa yang lama. tak tahu la kalau pada komputer anda.... selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment