Saturday, December 15, 2012

Bersihkan Virus, Malware Apabila PC Anda Tidak Dapat Bersambung Ke Internet Dengan Alat Windows Defender Tanpa Talian

oleh SHOUMESH pada JANUARI 10, 2012
sumber: http://www.troublefixers.com/clean-virus-malware-when-your-pc-cant-connect-to-internet-with-windows-defender-offline-tool/

Terdapat banyak kaedah untuk membuang virus seperti menggunakan antivirus dari pelbagai syarikat. Hari ini saya telah mendapat satu lagi perisian yang bernama Windows Defender Offline Beta yang akan membantu anda untuk mengimbas semua yang berniat jahat, aplikasi berpotensi yang tidak diingini, rootkit yang cuba untuk memasang sendirinya pada PC anda.
Anda boleh memuat turun versi offline Windows Defender dari pautan yang disediakan di bahagian bawah artikel. PC anda menjadi terdedah kepada ancaman apabila anda menyambung PC anda ke internet atau apabila anda memasang beberapa perisian atau aplikasi baru dari internet atau dari CD atau DVD atau apa-apa jenis lain media. Apabila perisian pada PC anda dimulakan, ia boleh menjalankan sekali atau beberapa kali dan jika ia adalah satu perisian yang berniat jahat, ia akan merosakkan komputer anda. Perisian ini akan membantu kita untuk menghapuskan apa-apa jenis program yang merosakkan komputer anda dalam apa jua cara yang mungkin. Dalam usaha untuk menghapuskan program berniat jahat anda hanya memerlukan versi terbaru offline Windows Defender yang akan mempunyai definisi terbaru. Dengan definisi terbaru aplikasi akan melindungi anda dari semua jenis program berniat jahat kerana ia akan mempunyai semua kemungkinan ancaman potensi dan ia boleh mengenali mereka semua sebelum mereka boleh membahayakan komputer anda. Anda harus sentiasa mempunyai definisi yang terkini dan dikemaskini permohonan ini untuk memberi perlindungan 100% kepada PC anda.

Sekarang mari kita lihat bagaimana kita menggunakan perisian ini: -



Pertama pergi ke link download yang diberikan pada akhir artikel dan memuat turun versi yang sesuai Windows Defender Offline Beta untuk anda, bergantung kepada sama ada sistem anda adalah 32-bit atau 64-bit. Selepas anda memuat turun versi offline alat ini, hanya klik dua kali pada fail exe yang telah dimuat turun. Apabila anda klik dua kali pada fail exe, tetingkap seperti di atas akan terbuka yang akan membimbing anda melalui proses selanjutnya memuat turun perisian yang anda memerlukan sambungan internet dan CD kosong atau DVD atau pemacu USB dengan sekurang-kurangnya 250 MB ruang kosong. Jika anda telah memenuhi syarat pertama, klik pada butang Next.



Jendela kedua ini akan memberi anda pilihan untuk pilihan untuk memilih lokasi di mana anda mahu memasang versi offline Windows Defender. Anda boleh memilih pilihan yang sesuai sebagai satu keperluan anda.



Jika anda akan memilih pilihan kedua iaitu pilihan pemacu Flash kemudian memandu akan diformatkan semula dan kemudian pemasangan akan dilakukan ke atasnya.



Selepas anda akan tekan butang Seterusnya dalam tetingkap yang sebelumnya, tetingkap di atas akan membuka dan memuat turun semua fail permohonan dalam pemacu USB anda.

Muat turun Windows Defender Offline Beta 

------------------------------------------------------------------------------
ciliboh: Windows Defender adalah perisian antivirus yang asas dibekalkan dalam komputer anda. jadi pastikan sekurang-kurangnya antivirus ini berfungsi dalam komputer anda untuk mengelakkan serangan virus yang pelik-pelik dari internet ataupun dari perkongsian data....... selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment