Monday, December 17, 2012

Lapangkan Ruang Pada Pen Pemacu USB Dengan Membuang Fail Sistem Yang Tidak Perlu & Folder Tersembunyi

oleh SHOUMESH pada JANUARI 13, 2012
sumber: http://www.troublefixers.com/clean-up-unwanted-filed-and-folder-from-usb-pen-drive-to-free-up-space/

Terdapat banyak jenis pembersih untuk membersihkan fail sampah dan folder yang dicipta oleh sistem operasi Windows dalam komputer riba atau komputer. Tetapi kita masih tidak mempunyai perisian yang tersedia untuk membersihkan pemacu USB. Hari ini saya telah mendapat satu perisian itu bagi anda yang bernama USBDriveFresher  yang akan membantu anda untuk membersihkan pemacu USB dari sampah dan fail yang tidak diingini. Perisian ini akan membantu anda untuk menyegarkan pemacu anda setiap kali anda menyambung ke PC anda untuk mengelakkan sebarang fail sampah dipindahkan ke PC anda dari pemacu USB yang berjaya akan membantu anda untuk menjaga PC anda bersih dan bebas daripada semua fail itu.
Permohonan ini juga mempunyai pilihan untuk menentukan set peraturan bagi menentukan jenis fail yang anda mahu keluarkan dari pemacu USB anda. Apabila anda menyambungkan komputer anda ke komputer yang berbeza, anda boleh melihat beberapa fail atau folder yang terdapat dalam memandu anda seperti  thumbs.db, .Trashes, .Spotlight-V100, .ds_store dan banyak lagi. Sebaik sahaja anda mula menggunakan aplikasi ini anda tidak akan melihat fail-fail ini sekali lagi dalam pemacu USB anda di mana permohonan ini secara automatik akan membuang semua fail itu daripada pemacu anda apabila anda menyambung pemacu USB anda ke komputer anda. Alat ini direka dalam cara yang anda boleh menetapkan tetapan sekali dan kemudian melupakan ia. Permohonan ini akan menjaga yang lain apabila anda menyambungkan pemacu USB ke komputer anda.



Ini adalah skrin pertama yang akan terbuka apabila anda akan menjalankan perisian untuk kali pertama selepas memuat turun dan memasang ia. Ini tetingkap pertama mempunyai pilihan seperti Run at Windows Startup, Run Hidden, automatically cleanup USB Drive when connected, silent auto-clean. Semua pilihan ini mempunyai kotak semak di hadapan mereka untuk memilih atau hapuskan pilihan yang dikehendaki. Jika tiada pilihan dibuat, ia akan begerak secara lalai (berfungsi apabila dijalankan). Kemudian terdapat satu bahagian yang mengandungi semua fail yang perlu dibersihkan. Di bawah seksyen ini terdapat tiga butang Tambah, Ubahsuai dan Keluarkan. Butang-butang ini digunakan untuk Tambah jenis fail baru kepada Peraturan pembersihan, Ubahsuai jenis fail yang sedia ada dan Buang jenis fail jika anda mahu.



Ini adalah tiga pilihan khas bahawa anda akan mendapat untuk membersihkan pemacu USB iaitu Bersih USB Memory Drive sekarang, Pembersihan Semua USB drive sekarang dan Pembersihan Custom. Anda boleh memilih dari mana-mana ketiga-tiga pilihan bergantung kepada keperluan anda. Permohonan ini memberikan anda pilihan auto membersihkan mana-mana pemacu USB secepat anda menyambungkan ia ke komputer anda.

Muat USBDriveFresher

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ciliboh: ia seperti alat anti-virus, tetapi hanya berfungsi untuk pemindahan dari komputer dan uSB sahaja. sangat-sangat dicadangkan bagi mereka yang ingin mengurangkan beban komputer dari anti-virus yang berat...... selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment