Wednesday, December 26, 2012

Sembunyi dan Kunci Folder....

[Cara] Sembunyikan Fail atau Folder Dan Letakkan Lock Password Padanya
oleh ROHIT KHURANA pada 25 JANUARI, 2012
sumber: http://www.troublefixers.com/how-to-hide-a-file-or-folder-and-put-password-lock-on-it/

Kita telah melihat banyak freeware alat untuk menyembunyikan fail dan folder atau mengunci mereka untuk tujuan keselamatan , tetapi dalam artikel ini kita membawa anda alat yang bukan sahaja menyembunyikan difailkan dan folder dengan selamat, tetapi juga meletakkan keselamatan kata laluan dan menyembunyikan fail dan folder.

perisian percuma yang kita akan kaji dalam artikel ini dipanggil WinMend Folder Hidden” yang boleh digunakan dengan Pen pemacu dan untuk menyembunyikan data pada pemacu pen dengan perlindungan kata laluan. Ikuti langkah di bawah untuk menyembunyikan dan kata laluan melindungi fail dan folder dalam Windows .

Langkah 1: Muat turun dan memasang alat Folder WinMend Tersembunyi dari sini .

Untuk pertama kalinya anda akan menjalankan alat ini selepas pemasangan, ia akan meminta anda untuk menetapkan kata laluan. Berhati-hati tentang perkara ini kerana ia tidak akan bermula pada masa yang akan datang sehingga anda memberikan kata laluan yang betul dan anda sendiri boleh kehilangan akses kepada fail dan folder anda mengunci anda sendiri!


Langkah 2: Hanya memulakan Alat WinMend Folder Hidden dan pilih fail dan folder untuk menyembunyikan daripada butang yang disediakan pada panel atas kanan Tetingkap.


Langkah 3: Pilih File dan Folder yang ditambah pada sebelah kiri dan klik - "Set Untuk Sembunyikan" atau "Tunjukkan" butang yang disediakan pada alat ini. Status yang ditulis dihadapan fail menunjukkan anda sama ada fail kelihatan tersembunyi.



Dalam ujian luar, kami menyembunyikan folder dan folder hilang dari pandangan Windows Explorer selepas kita menetapkan ia untuk menyembunyikan.





Pada analisis lanjut, kita ubah tetapan Windows untuk menunjukkan kepada kita fail tersembunyi dan sistem, tetapi folder tidak berada di sana walaupun dalam format yang tersembunyi, tetapi ada Folder baru yang diwujudkan oleh WinMend yang tidak membuka betul dengan lalai Windows explorer, ini bermakna bahawa alat ini tidak mudah untuk memecah masuk ke dalam dan fail yang tersembunyi menggunakan alat ini adalah agak selamat untuk pengguna tujuan umum.


Kami berharap anda mencari tutorial pendek berguna dalam menyembunyikan fail-fail penting dan folder anda.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
ciliboh: adalah sangat sesuai bagi data-data yang sulit dan laptop yang selalu digunakan oleh orang ramai....... selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment