Tuesday, December 18, 2012

Masalah Sambungan Dalaman PC...

Tidak Boleh Akses Folder, Fail Dikongsi Pada PC Windows 7 Disambung Pada Rangkaian Yang Sama
oleh ABHISHEK BHATNAGAR pada JANUARI 16, 2012
sumber: http://www.troublefixers.com/solved-cannot-access-folder-files-shared-on-windows-7-pc-connected-on-the-same-network/

Hanya dalam kes jika anda mahu untuk mengakses folder pada dua PC yang disambungkan kepada rangkaian yang sama ia harus mudah untuk melakukannya di tingkap, tetapi kebanyakan orang mempunyai masalah dalam mengakses folder yang dikongsi seperti yang anda lihat dalam gambar di bawah.



Tetapi melalui ciri HomeGroup dalam windows 7, perkongsian fail pada rangkaian dan mengakses folder yang dikongsi menjadi lebih mudah untuk pengguna tingkap, seperti yang anda lihat dalam gambar di bawah. Ia mudah membolehkan anda untuk memasukkan komputer tertentu dalam rangkaian yang sama dan membawa mereka bersama-sama di bawah satu pondok.



Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai ciri HomeGroup dan bekerja di laman web rasmi microsoft windows 7 di sini . Kini, bagi mereka yang masih menghadapi isu-isu semasa mengakses folder yang dikongsi di komputer yang disambungkan kepada rangkaian yang sama walaupun selepas mengkonfigurasi HomeGroup perlu membaca lagi, kita akan memberitahu anda cara yang paling mudah di mana anda boleh mengakses fail dan folder yang dikongsi merentasi dua komputer disambungkan kepada rangkaian wayarles yang sama , LAN Rangkaian dan lain-lain

Mengakses Dikongsi Fail, Folder Pada Komputer Disambung Untuk Rangkaian Sama [Wayarles atau LAN]

Sebaik sahaja anda perlu memastikan bahawa kedua-dua komputer di rangkaian yang sama, lakukan langkah-langkah berikut pada kedua-dua komputer, komputer riba atau PC.

1. Terbuka Pusat Rangkaian dan Perkongsian ditemui pada panel kawalan, hanya mencari dari windows 7 search bar anda akan mendapati ia.



2. Bawah pusat rangkaian dan perkongsian, memilih pilihan HomeGroup dan perkongsian seperti yang ditunjukkan dalam imej di bawah.



3. Klik menukar tetapan perkongsian maju seperti yang ditunjukkan dalam imej di bawah.



4. Tatal (skrol) ke bawah dan mematikan dilindungi kata laluan berkongsi seperti dalam pilihan yang dihidupkan hanya orang yang mempunyai akaun pengguna pada akses komputer anda atau melihat fail dan folder yang dikongsi.



Dengan cara ini anda boleh mendapatkan menghapuskan kesilapan yang mengatakan tidak boleh mengakses folder, dan mana-mana satu boleh mengakses folder yang dikongsi jika PC mereka berada di rangkaian yang sama dan tanpa mengira mereka mempunyai akaun pada komputer anda. Saya berharap ini menyelesaikan masalah bagi kebanyakan pengguna.

----------------------------------------------------------------------------------------
ciliboh: biasanya sambungan ini dibuat di dalam pejabat kerja. tapi boleh juga buat sambungan ini di dalam rumah.... selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment