Tuesday, November 1, 2011

Simpan Laman Web Sebagai Fail PDF Pada Komputer Anda

Simpan Laman Web Sebagai Fail PDF Pada Komputer Anda

OLEH SHOUMESH ON OCTOBER 5, 2011
sumber asal: http://www.troublefixers.com/save-a-webpage-as-pdf-file-on-your-computer/


Banyak kali apabila kita melayari internet selama beberapa maklumat mengenai topik yang kadang-kadang kita perlu menyimpan maklumat itu dan kita mungkin mempunyai masalah dalam menyimpan maklumat dengan menyimpan laman web individu. Terdapat banyak tutorial mengenai pelbagai topik yang terdapat di internet dalam bentuk laman web dan anda ingin menyimpan tutorial ini pada komputer atau laptop anda untuk rujukan masa depan. Tetapi anda hanya mempunyai pilihan untuk menyimpan laman web individu dalam bentuk halaman HTML. Anda mesti tertanya-tanya bahawa ia telah jauh lebih baik jika anda akan dapat untuk menukar laman web anda ke dalam fail PDF. Tetapi kini anda boleh berhenti tertanya-tanya dan mula melakukan seperti yang saya telah mendapat Joliprint permohonan yang dinamakan untuk anda.



Permohonan ini bukan sahaja akan membolehkan anda untuk menukar laman web ke dalam fail PDF tetapi ia juga akan membolehkan anda untuk mencetak fail-fail permohonan tersebut boleh didapati hanya untuk pelayar Mozilla Firefox sebagai Add-on. Dengan bantuan ini Firefox Add-on anda akan dapat dengan mudah menyimpan dan mencetak semua artikel yang anda mahu dalam talian. Tambah akan menukarkan lamanweb yang penuh ke fail PDF cari yang sangat baik yang akan merangkumi semua perkara-perkara yanglaman web seperti imej, teks, pengarang, kategori, tiada iklan, tiada menu navigasi dan hanya dengan satu klik.



Selepas anda akan memasang Add-On dalam Firefox anda, anda akan melihat ikon kecil di sebelah kanan toolbar yang akan kelihatan seperti pencetak. Apabila anda klik pada ikon ini, ia akan menghasilkan satu artikel laman web yang anda pilih. Anda boleh memilih artikel daripada mana-mana sumber seperti lamanweb, Google Reader, ReadItLater atau InstaPaper senarai dan klik pada butang Ad-on. Selepas PDF akan mendapat dijana, anda akan mendapat pilihan untuk menyimpan dalam Google Docs. Ciri-ciri yang terbaik mengenai ini Tambah ke adalah bahawa ia akan mengeluarkan semua iklan dari laman web dan menukar mereka ke dalam fail PDF.



Ini adalah pilihan yang anda akan mendapat sebaik sahaja anda akan klik pada ikon Tambah ke. Pilihan-pilihan yang anda akan mendapat Muat turun, Simpan dalam Google Docs, saham di Facebook, saham di Twitter, Email dan Salin link di. Pilihan turun akan membenarkan anda untuk memuat turun laman web dalam bentuk fail PDF. Simpan dalam Google Docs akan menyimpan fail PDF terus ke dalam Google Docs.Kemudian anda mempunyai pilihan untuk berkongsi PDF di Facebook dan sebagai Twitter. Anda juga boleh e-mel PDF dengan menggunakan pilihan E-mel. Salinan pilihan link yang membolehkan anda menyimpan pautan berguna dan membaca atau memuat turun PDF bila-bila masa anda mahu.



Muat turun Joliprint .



____________________________________________
ciliboh: sesuai untuk buat rujukan tanpa talian (offline)

ciliboh 2: Joliprint ni same macam Microsoft OneNote 2010


2 comments: