Friday, November 4, 2011

Dapatkan Isyarat Semasa menutup Komputer Sekiranya Pen Drive USB dipasang

OLEH SHOUMESH ON OCTOBER 14, 2011
sumber asal: http://www.troublefixers.com/never-forget-pen-drive-connected-to-a-pc-after-shutdown/



Kadang-kadang semasa menggunakan pemacu USB di komputer atau komputer riba anda, anda mungkin terlupa untuk mengeluarkannya sebelum anda penutupan computer.This anda boleh membawa kepada beberapa isu dengan pemacu USB anda. Anda juga boleh melupakan pemacu USB anda semua data penting anda di mana-mana tempat awam jika anda menggunakan komputer di tempat awam. Hari ini saya telah mendapat suatu permohonan bagi anda yang dinamakan USB Guard yang akan memberitahu anda sebelum menutup sistem anda dan pemacu USB anda atau mana-mana pemacu luaran masih dipasang.




Permohonan itu sangat kecil dan sederhana dan tidak satu tugas yang penting untuk memaklumkan kepada anda mengenai pemacu USB sebelum menutup permohonan system.The tidak memerlukan apa-apa pemasangan yang bermaksud bahawa anda juga boleh dijalankan pada komputer awam. Jika anda akan menutup komputer dan anda akan mendapat pemberitahuan tentang pemacu USB yang dipasang dalam komputer anda boleh mengeluarkan bentuk pemacu USB komputer yang menggunakan Keselamatan Buang masa ini pilihan perkakasan dalam dulang sistem. Selepas mengeluarkan pemacu USB dengan jayanya dari sistem anda boleh menggunakan kuasa yang hadir dalam tetingkap popup pilihan untuk mengambil tindakan yang diperlukan dengan komputer. Perisian akan sentiasa hadir dalam dulang sistem untuk memantau pemacu USB anda. Perisian ini direka bentuk untuk bekerja dengan Windows XP, Windows Vista dan Windows 7.





Pengawal USB adalah suatu permohonan yang selepas dipasang akan duduk di dulang sistem. Permohonan itu akan membuka pop up menu di atas di sebelah kanan klik USB Guard ikon dalam dulang sistem. Bentuk pop up menu akan mempunyai pilihan seperti Memantau kehadiran ini pemacu, Automula dengan Windows, Semak untuk kemas kini, Periksa kemaskini pada permulaan, Donations, Facebook Page, Perihal dan Keluar. Daripada semua Automula pilihan ini dengan Windows dan Periksa kemaskini pada permulaan disemak secara lalai. Memantau kehadiran pilihan pemacu ini mempunyai pilihan seperti Pemacu Flash USB, F: [Flash Drive], Cakera keras (iaitu Luar). Autostart dengan pilihan tingkap disemak secara lalai kerana perisian akan melancarkan setiap kali anda akan mula sistem secara automatik. Periksa pilihan kemas kini akan menyemak apa-apa kemas kini tersedia untuk perisian. Semak update pada pilihan permulaan akan digunakan jika anda mahu untuk mengemas kini perisian anda untuk menyemak kemas kini secara automatik sebagai sistem anda bermula.





Tetingkap di atas akan terbuka sebagai tetingkap pemberitahuan apabila anda akan cuba untuk menutup komputer anda dengan pemacu USB anda masih disambungkan kepadanya. Tetingkap mempunyai pilihan seperti Shutdown, siap sedia, Hibernate dan Mulakan semula.






----------------------------------------------------------------------------------
ciliboh: setakat ni, ak xde masalah hilang data bile cabut cable selepas shutdown. tp mungkin langkah berjaga-jaga, mungkin disarankn untuk menggunakan perisian ini.
ciliboh 2: jangan suka sangat simpan maklumat di dalam pendrive or external hardisk. mungkin untuk masa tak terjangka, fail tu boleh hilang tiba-tiba oleh sebab perkara-perkara kecik. cube simpan dalam CD terus.


No comments:

Post a Comment