Saturday, February 23, 2013

Permasalahan Perisian Palsu

Cara Mudah Untuk Keluarkan Perisian Keselamatan Rogue atau Palsu Dari Windows
OLEH SANDEEP PADA 1 FEBRUARI, 2012

Keselamatan daripada ancaman luar adalah salah satu daripada kebimbangan utama setiap pengguna individu. Ancaman-ancaman ini boleh dalam bentuk virus, Trojan, atau sama seperti lain-lain program yang boleh menjejaskan sistem dalam satu cara atau lain. Pelbagai utiliti telah pun dibangunkan dan masih penyelidikan dan pembangunan sedang dibuat dalam bidang ini sangat. Hari ini, kita akan membincangkan utiliti serupa yang menghalang sistem anda dari jenis khas ancaman.
Rogueware, atau perisian keselamatan penyangak, adalah pada asasnya sekumpulan perisian berniat jahat yang topeng dirinya sebagai perisian keselamatan legit, tetapi pada hakikatnya ia adalah satu ancaman kepada sistem komputer dan boleh menyebabkan isu-isu yang teruk. Walaupun, jika anda memerhatikan kemudian anda mungkin melihat bahawa ini jenis program sering mempunyai rupa dan rasa aplikasi antivirus, tetapi bukannya melindungi komputer dari perisian yang berniat jahat, mereka melakukan perkara yang bertentangan dengan tepat dan merosakkan komputer anda. Kadang-kadang ia menjadi benar-benar sukar untuk membuang program-program rogueware dipanggil dari PC anda. Mereka juga boleh menyekat perisian antivirus asal hadir dalam sistem dan juga beberapa alat sistem yang penting, daripada berjalan di atasnya manakala perisian penyangak sedang berjalan. Jadi, untuk ini marilah kita membincangkan tentang alat yang boleh membantu anda untuk keluar senario itu.
image
RogueKiller pada asasnya satu program kecil, mudah untuk digunakan dan bebas tersedia kecil yang menganalisis sistem untuk perisian penyangak dan membantu dalam menghapuskan apa-apa jenis program.Terdahulu juga telah ada program yang sama seperti Remover Antivirus Palsu, yang mampu mengenal pasti dan seterusnya menghapuskan ancaman itu daripada sistem. Anda mungkin melihat bahawa ini utiliti tertentu mengimbas semua rogueware lokasi yang dikenali dalam sistem, yang juga merangkumi semua proses berjalan, Windows Registry, pemandu, tuan rumah fail dan rekod but induk dan cek untuk semua ancaman seperti yang dibincangkan di atas.
Anda boleh memuat turun utiliti dari pautan yang diberikan di bawah dan ia boleh dengan mudah dipasang dalam sistem. Kami mencadangkan anda untuk menutup semua program lain yang berjalan pada sistem sebelum anda memulakan program kerana ia mungkin mengimbas dari awal yang merupakan perkara pertama yang anda mungkin mahu lakukan. Untuk ini, anda hanya perlu tekan 1 pada keyboard dan tekan enter selepas itu untuk menjalankan imbasan dan selebihnya akan dijaga oleh utiliti sendiri. Anda boleh melihat bahawa ia adalah sangat cepat dan mengambil masa lebih kurang daripada satu minit, dan protokol dipaparkan sebagai dokumen teks selepas itu memberikan butiran.

Jadi, secara keseluruhan ia adalah utiliti yang bagus yang sepenuhnya mudah alih dan serasi dengan edisi 32-bit dan 64-bit terkini sistem pengendalian Microsoft Windows. Jadi, hanya muat turun versi terbaru dari link yang diberikan di bawah dan meneroka lebih banyak ciri-fiturnya.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ciliboh: kita semua mahu sentiasa selamat dalam menggunakan komputer dan pastinya perisian keselamatan menjadi pilihan. ape yang penting sebenarnya adalah kita tidak cuai dan sentiasa sedar akan perisian yang pelik-pelik di mana ia mungkin adalah perisian merosakkan. rujuk internet, insya-Allah ada penyelesaiannya. (berserah juga pada Allah). Selamat mencuba! :)

No comments:

Post a Comment