Friday, May 8, 2009

Aku takut aku kufur....

Aku takut kalau aku kufur...

klu aku x bersyukur...

kalau aku lupa pada-nya

kalau aku sibuk dengan hal2 dunia..

aku lupa pada akhirat yang pasti...

kalau aku lupa yang Allah itu ada untukku...

disetiap saat andai aku memerlukannya..

mengharapkan pertolongannya...

memohon keampunan darinya...

"Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau tersalah. Wahai Tuhan kami! Jangan bebankan kami dengan bebanan yang berat sebagaimana Engkau telah bebankan orang-orang terdahulu dari kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak terdaya kami memikulnya.Dan maafkan kesalahan kami serta ampunkan dosa kami dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami, oleh itu tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yg kafir."
( Surah Al-Baqarah, ayat 286)

Dan sungguh akan kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar.” (Al-Baqarah:155.)

dipetik dari Buletin Nuha-friendster rabu, 6 Mei, 2009

No comments:

Post a Comment